Dacă ne îndreptăm spre România, se observă că nu mai puțin de cinci jucători domină clar piaţa locală de hârtie igienică: este vorba de croaţii de la Drenik (cu brandul Perfex), suedezii de la Essity (Zewa), compania bulgară Ficosota (Milde), Pehart Tec din România (Pufina) şi Sofidel din Italia cu branduri precum Volare în portofoliu, arată un audit al companiei de cercetare de piaţă Nielsen.
Cei cinci au 51% din vânzări, ca valoare, şi 25% ca volum. Și dacă vi se pare de... sau, mai academic, mai puțin importantă, să știți că piaţa românească de hârtii igienico-sanitare este estimată la aproape 450 milioane euro, cu un consum de 7 kilograme anual, „per capita”. Metaforic, per capita, pentru că partea anatomică vizată este alta.
Din păcate însă, așa cum ați putut observa, piața noastră este dominată de străini. România nu mai este în stare să producă prea multă hârtie igienică. Sigur, țara noastră nu mai produce multe chestiuni de bază dar vom reveni asupra acestui lucru. Este clar că trăim vremuri... păcătoase.