Potrivit Asociației Pro Infrastructură, după toate probabilitățile, anul acesta nu va fi gata de deschidere podul peste râul Buzău, parte a lotului 1, al cărui termen de finalizare, august 2024, a fost depășit. Totodată, nu ar trebui să fie gata anul acesta nici lotul 3, în lungime de 36,1 km, pentru care termenul de finalizare este în aprilie 2025.
Potrivit Asociației Pro Infrastructură, după toate probabilitățile, anul acesta nu va fi gata de deschidere podul peste râul Buzău, parte a lotului 1, al cărui termen de finalizare, august 2024, a fost depășit. Totodată, nu ar trebui să fie gata anul acesta nici lotul 3, în lungime de 36,1 km, pentru care termenul de finalizare este în aprilie 2025.
Cu o lungime totală de aproximativ 450 km, Autostrada Moldova ar trebui să asigure legătura rutieră între Muntenia și Moldova. La această oră se circulă pe doar 27 km din șoseaua de mare viteză. În plus aproximativ 320 km, între Ploiești și Pașcani, se află în diferite stadii de execuție, în baza unor contracte finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Autostrada continuă cu alte două secțiuni, în lungime totală de aproape 120 km: Pașcani – Suceava și Suceava – Siret. Aceste două porțiuni au fost întârziate din cauza problemelor cu realizarea documentației tehnice, iar autoritățile le-au inclus spre finanțare în Programul Transport 2021 – 2027.
Situația ne aduce aminte de anul 2014. Atunci, în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale, premierul de la acea vreme, Victor Ponta, a inaugurat Autostrada A1 Orăștie – Sibiu. La scurt timp, o porțiune din șoseaua de mare viteză s-a surpat, în principal din cauza proastei execuții.
Un an mai târziu, o porțiune de 200 metri a fost demolată. Autoritățile au reușit să repare parțial acea zonă, însă și acum există periculul ca șoseaua să o ia din nou la vale.