Directorul Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav, Alexandru Anghel, a fost demis de Consiliul de Administrație al AIBG. Motivele, potrivit presei locale, sunt lipsa de comunicare și transparență în luării unor decizii, neîndeplinirea unor sarcini transmise, dar și acțiuni care au adus prejudicii funcționării aeroportului, ba chiar a pus în pericol funcționarea acestuia.
Alexandru Anghel a fost numit în octombrie 2017 director interimar al Aeroportului Iași pentru un mandat de patru luni. Însă, în ianuarie 2018, Consiliul de Administraţie a decis să îl revocare din funcție, motivând că nu a respectat hotărârile CA, regulamentele regiei şi legislaţia în vigoare. Anghel a contestat decizia în instanță, susținând că nu i s-au adus acuzații concrete și că nu a încălcat legea. Inițial, Judecătoria i-a dat dreptate și a decis că revocarea a fost făcută fără justă cauză. Numai că, ulterior, Curtea de Apel a considerat că revocarea sa a fost justificată.
Scandaluri fără număr
Numai că situația este departe de a fi lămurită, dimpotrivă. Pare că scandalurile se țin lanț, iar presa locală prezintă pe larg interesele economico-financiare care conduc, aparent, la o situație absolut ciudată: discreditarea sistematică a unui obiectiv important în rețeaua de transport a României, mai ales dacă ne uităm la ce se întâmplă la granițele de nord și est. Și nu numai.
De exemplu, scrie newsbv.ro, este pusă sub semnul întrebării chiar securitatea obiectivului. Unul dintre personajele cheie ar fi Cristian Macedonski, „agent” de promovare al companei Dan Air. Macedonski a fost implicat într-un scandal făcut public de Rise Project și care-l are ca personaj central pe Dan Barna, fost șef al USR. Potrivit RP, Cristian Macedonski a cerut „doar” 200.000 de euro (sumă confirmată de surse din Consiliul Județean) ca să închirieze un cort de berar pentru evenimentul de deschidere al Aeroportului Brașov pentru a-și promova afacerile personale.
Cert este că aeroportul este practic paralizat, singurul operator aerian, Dan Air, acuzând pe rând ROMATSA și conducerea aeroportului că îi este sabotată activitatea. Inițial, cearta a pornit de la programul redus al operatorilor de trafic aerian, după care au fost puse în discuție decizii care ar fi pus în pericol o aeronavă a Dan Air. S-a ajuns până la anunțul acestei companii potrivit căruia își va muta operațiunile pe aeroportul din Bacău.
Rămâne de văzut ce se va alege de această investiție în valoare de 140 milioane de euro, contestată de unii, salutată de alții. În funcție de ce, și cu ce, transportă fiecare...
(Foto: Facebook/Aeroport Brașov)